Städdag

Hejsan,
det var länge sen nu! vet inte vad som har hänt, men jag har liksom inte hunnit blogga. det har hänt massor i veckan, jag har jobbat tokmånga timmar, knappt sovit hemma och gjort av med massa pengar. på vadå liksom? Var nyss och handlade på City Gross, själv den här gången. men det gick rätt så bra. kom hem med tre ätbara grejer, vilket kanske inte var så kul, men jag behövde bara pesto till min pasta med qourn. det blev kanske inte det godaste jag ätit, men va fan, det var mat. kändes inte som om jag hade ätit på år och dar, men det slank ju ner en korv vid femsnåret, men det har jag förskjutit. men nu har jag lyckats införskaffa mig en mopp och en skurhink! Yeeeeeyj! första gången jag skurar golvet här sen jag flyttade in, men det talar jag inte om för någon, hehe.

så nu sitter jag och väntar  på att golven ska torka och att jag ska kunna byta lakan (finns det något skönare än nybytta lakan och vara nyduschad? vilket jag ska vara innan jag går och lägger mig)

helgen då?
jobbade extra i fredags, så jag var helt slut. jag tänkte att jag skulle hinna hem och powernapa en timme innan vi skulle på middag på Village och fira Toni. men haha det gick ju inte så bra. ringde Toni bara för att kolla lite mer detaljer för kvällen, så när hon svarar säger hon "shit Issa, jag sitter i klistret!" . öhh, shit tänkte jag då, vad har hänt nu? har hon blivit av med bordet eller ska vi inte gå ut alls. det hade inte varit hela världen, det regnade och jag var slö, men ut skulle jag ändå! nej då, då var bara Mica så satans jävla bakfull att hon inte kunde ta sig hem från Stora Essingen där de hade sovit. så jag erbjud mig att hämta dem. det var lika bra det, Mica var blek som ett lakan och kunde inte prata heller. haha, stackarn. Så hon kunde inte följa med ut sen, vilket man kan förstå. så det blev ingen nap för mig, det tog hundra år att skjutsa dem till Ekerö.

Jag, Toni, Denise, Becki och Angie var och åt och sen lite senare gick vi till Fellows. kul, roligt folk var där. sen gick vi en sväng till White Room. mötte upp Gisela och Tove på Mariatorget. efter lite bravader på 7Eleven kom vi hem till mig till slut.

På lördagen var det Giselas tur att må som hon förtjänade. hon kunde inte heller ta sig hem, så jag fick skjutsa hem henne också. På kvällen var jag och Cicci hos mig innan vi gick till Magenta, sjukt kul, som vanligt. sen till White Room också. Vi var inte pigga på söndagen, så det var tur att jag inte hade tvättid som förra veckan. om inte Cicci hade hjälpt mig hade jag nog tvättat alla kläder i samma maskin och i typ 60 grader, jag var inte vid mina sinnes fulla bruk om man säger så... haha.

nu borde mina golv vara klara, jag ska städa iordning det sista och fixa sängen. sen av nån anledning hittade jag Toblerone i min kyl. och jag kan säga att det inte är jag som handlat den, men jag undar vem... ? Mica? hmm...

Imorrn ska jag hem till Evelinas nya lya. hon flyttade i helgen, ska bli så kul att se. matlåda ska jag ha också, mycket bra.

hörs i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0