Dagen efter Fars-dag

Det har varit lite dåligt med uppdatering de senaste dagarna, jag ber om ursäkt. Helgen i stora drag kan man sammanfatta såhär; fest hemma hos Nicole som fyllde 24 häromdagen. Väldigt trevligt, med Idol och bål och massa trevliga människor. Var chaufför eftersom jag skulle jobba på lördagen, vilket var rätt skönt. Var ändå hemma två och det blev lite för sent, var trött när jag skulle till jobbet sen. Jobbade till två, åkte och red med Gisela efteråt hos Maria. Jag red Vienna och Gisela Ra. Det gick asbra! Hon har varit lite jobbig, hållt på och kasta av folk i skogen och ridhuset, så jag var lite spänd i början. Men jag kom på henne riktigt bra, så det var skitkul! Svetten rann om mig så det blev värsta träningspasset. Hade lite båttom hem sedan, skulle på middag hos Evelina och Jonas. Vi skulle vara där halv sju från början, jag tror att vi kom närmare halv åtta. Men det gjorde inget. Det var så roligt! Tre flaskor vin, Bailyes och några drinkar senare, hade vi spelat nåt spel med kulör, nåt typ av strategispel och kotte. Jag och Ewe vann såklart. Vårt tecken är oslagbart, vi har ju trots allt haft det sen vi var elva typ. Åkte hem vid fyra och i säng vid halv fem. En helkväll rent ut sagt.

Var ganska trött i söndags, åt en jättemysig frukost och kollade på Jennifer´s Body sen sov jag lite innan vi skulle iväg på födelsedagsmiddag och farsdagmiddag hos farmor och farfar.


Ewe och Jonas

Jonas

 

Farfar fyllde 91 igår, ingen ungtupp längre om vi säger så, men både han och farmor är ganska pigga för att vara nästan 100 år. Min kusin Jonatan och hans flickvän Nina var uppe, likaså min faster Ulla-Karin från Oskarshamn och Kalmar.

Är riktigt nöjd med presenten som pappa fick av oss; en flaska rött, tre ostar, två ölkorvar och tryfflar. Perfekt. Pappa blev så glad!

Nu ligger jag i sängen och lyssnar på John Mayer, ska kolla på gårdagens avsnitt av Ensam mamma söker och vänta på att älsklingen kommer förbi så vi ska äta middag.
Hörs snart...

Kommentarer
Postat av: Remenaldo

låter som en sooft helg ! =) men på lörd. blire röjj! ;P

2009-11-09 @ 19:31:28
URL: http://remenaldo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0