Hemma från doktorn

Vilken konstig vändning det blev på kvällen! Det började med att jag hade ont i huvudet när jag kom hem från jobbet, tog en ipren och skulle vila lite innan träningen. Jag la in lite låtar på Spotify och sen, ja, somnade lite. Jonas ringde och vi gick och handlade middag. En väldigt god sådan, väldigt gi och allt. Köttfärsbiffar med fetaost och oliver med svampsås och sallad till. Efter maten skulle vi bara städa i köket och sen kolla på film. Allt var nästan klart så när som på två tallrikar, jag tog den ena och Jonas den andra. Använde en disksvamp och diskade lite slarvigt varpå tallriken slant och flög med full fart rakt in i min hand. Ont som fan gjorde det och de började blöda nästan på en gång. Jag tittade inte jättenoga, men jag hann se att det var rätt djupt. Vi konstaterade att det skulle behöva sys. Kollade med Gisela om hon kunde skjutsa oss. Hon var dock i stan, men kom efter en kvart. Under tiden hann vi ringa vårdguiden som sa att vi skulle åka till Bromma akuten istället för S:t Göran som vi tänkte, vilket var en jäkla tur! Kom in till ett rum på en gång med en sjuksyster som tvättade rent. Doktorn kom efter tio minuter och fick sy fem stygn. Rätt saftigt, tyckte jag, första gången jag blev sydd tror jag. Var hemma igen innan tio och kunde kolla lite på filmen. Nu måste jag ha detta bandaget i två dygn sen kan jag byta.


http://www.flickr.com/photos/shaun-d/4087207069/

Det var inte lika skönt att bli sydd som att bli gaddad, dessutom blir inte ärren lika snygga...

En sak som är lite jobbig är att Egypten-resan närmar sig, vi åker om åtta dagar, och bandaget ska sitta mellan 7-10 dagar, så det är på f***håret som Jos skulle säga.

Ledig imorgon! Så skönt, ska göra så lite jag behöver, det blir ingen träning nu på ett tag, tråkigt, men lite skönt också. Snart är klockan 00.00 och dags att sova..

Godnatt xoxo

Kommentarer
Postat av: Rikard

Shitpomfritt, vilken drammatik!

jag tänkte skriva nåt om att du och Jonas lekte doktor, men jag kom inte på nåt bra skämt på det.



(och till nästa gång - säg att du är vänsterhänt och att du är jätterädd att förlora funktion i din huvudhand. Då får du ambulans)

2009-11-13 @ 07:50:48
Postat av: Remenaldo

Oj, d lät ju inge vidare =/ Men hoppas du/handen kurerar sig som den ska ;D

Ses imorrn!?

2009-11-13 @ 11:25:26
URL: http://remenaldo.blogg.se/
Postat av: Remenaldo

hahaha, som jos skulle säga på "f***håret" :P Du e för rolig du ! =)

2009-11-13 @ 11:26:52
URL: http://remenaldo.blogg.se/
Postat av: Issa

Hehe, visst hade det varit roligt om vi hade lekt doktor? Jag hade tyckt att det hade varit hilarious och inte skämts ett dugg. not =)

men nästa gång ska jag ringa 112 och säga "det är kött och blod!"

2009-11-13 @ 16:40:59
URL: http://isabellio.blogg.se/
Postat av: Issa

haha, jos, jag tänkte skriva det först, men det är censur här på bloggen förstår du. men det var rätt roligt ändå :P

2009-11-13 @ 16:41:34
URL: http://isabellio.blogg.se/
Postat av: josse

men gud håll i hatten, Vad läskigt! gick tallriken sönder samtidigt som den flög in i din hand eller? fattar inte riktigt.. stackars dig! ringer dig snart. Puss

2009-11-13 @ 17:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0