Lugn dag

Lugnt har det verkligen varit! Har hunnit med två tvättar, en film och snart en bok. Otroligt skönt. Jag kan inte komma ihåg senast jag var hemma en hel dag utan att göra nästan nånting, de dagarna är rätt sällsynta... Kom på mig själv att tänka om jag borde vara rädd för att diska (!) men det kan jag ju inte vara. Hur skulle det se ut? Men det sjukaste var att när jag tappade tallriken tänkte jag på om jag inte skulle ha köpt den där diskmaskinen av Jonte ändå. Men den var så stor och klumpig och jag diskar ju sällan för mer än två. Jaja, det är ju sånt som händer, det går ju över, men ett ärr kommer jag allt få.



Mamma ringde idag och berättade att lillasyster Tintin också var på sjukhuset. Hon hade åkt in imorse efter att i flera dagar ha haft ont i låret. Det visade sig senare på ultraljudet att hon hade en muskelbristning och blödningar. Är det inte konstigt, jag menar, att det händer oss samtidigt?

Det är så konstigt när man är hemma en hel dag utan att göra speciellt mycket. Klockan hinner bli jättemycket innan man ens inser att man är hungrig. Det enda jag har ätit idag är lite gröt och några lakritspingviner och en kopp kaffe. Det blir nog lite av gårdagens till middag ikväll, men jag ska nog äta ur burken, vet inte det känns som om jag är lite rädd för tallrikar några dagar, så det är bäst att vara på den säkra sidan. ;)


Dessa har jag träffat idag.

Nu ska jag läsa ut boken. =)





Kommentarer
Postat av: Remenaldo

d e kanske fredag den 13:e som spökar, skulle jag tro ;P

2009-11-13 @ 19:01:04
URL: http://remenaldo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0