Upp som en sol

Efter träningen igår köpte jag med mig en sallad och åkte hem till Mica och Toni och hängde lite. Åkte hem vid elva och mötte upp Jonas på vägen. Somnade lite sent och som ett brev på posten kom jag sent till jobbet också. Igen. Försov mig igår. Hade med mig så mycket grejer igår att jag fick med mig fel jacka till jobbet idag. Åkte iväg i träningskläder, hade vanliga kläder i väskan, jobbkläder i en påse, tre par skor och kände att nej, dra åt helvete, jag orkar bara ta en jacka. Den var lite väääl liten, så den går inte att knäppa om man har en tröja under. Sjukt jobbgt. Ilandsproblem, om man säger så. Som tur är värmer solen rätt skönt så det funkar med bara en extra tröja. Och jag är inte ute hela dagarna som Josse tror att jag är. Hon har fått för sig att jag är ute hela dagarna och att garaget är nån form av car-port som det blåser rätt igenom. Haha inte rikigt. Jag sitter mest inne på kontoret och fiser halva dagarna. Hehe.

Ett av mina absoluta favoritcitat of all time är såklart; live laugh, love (som jag har tatuerat på insidan av handleden, mitt motto) och ett som jag hörde i Kung Fu Panda, filmen ni vet.


"Yesterday is history,
tomorrow is a mystery,
but today is a gift."

Det år såå fint! Tänk om man kunde ta vara på det mer. Man kanske ska leva lite mer efter "Carpe Diem" faktiskt, det är ju så lätt att man planerar hela veckor och månader i förväg när man egentligen borde ta vara på stunden och det faktum att man är här, här och nu. Jag tror alla är rätt bra på att göra det. Man längtar till att helgen ska komma, lönen, det där speciella datumet, resan, jul, sommar... Det håller på i oändlighet. Jag ska påminna mig själv om att fånga dagen, vad det nu än innebär...

Tillexempel ska jag göra det fantatiskt roliga jobbet med att redovisa kontrakt. Yippe. Seize the day, var det ja...




Kommentarer
Postat av: Remenaldo

carpe diem is the shiat! ;)

2009-10-16 @ 08:10:36
URL: http://remenaldo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0